Opdaterede afdelingsreglementer

Ændringsforslag stillet og vedtaget på de ordinære afdelingsmøder er nu indskrevet i samtlige af de aktuelle afdelingers reglementer. – Det gælder såvel råderetskataloger og husordener som have- og vedligeholdelsesreglementer, samt hvad de gældende reglementer ellers har af overleverede navne i de enkelte afdelinger.

Afdelingsmødet er afdelingens højeste myndighed

I alt er der ændret reglementer i 14 afdelinger. Et godt eksempel på, at det er via afdelingsmødet, at du som beboer kan få ting ændret og til at ske.

Reglementer er til for afdelingen

Reglementerne skal dels understøtte, at det er rart at bo i afdelingen for samtlige beboere. Dels sikre at der passes godt på afdelingens bebyggelser og de fælles arealer.

Manglende gensidig hensynstagen kan føre til manglende trivsel og tryghed, og at det for nogle bliver svært at bo i afdelingen.

Manglende fælles ansvarsfølelse overfor bygninger og fællesarealer kan medføre unødvendige ekstraudgifter for alle afdelingens beboere og nedprioritering af andet nødvendigt vedligehold.

Reglementerne er gode at kende

Du finder de opdaterede – og også de uændrede – reglementer, der er gældende for netop din afdeling, her på hjemmesiden.

Gå ind under det overordnede menupunkt ‘Afdelinger‘. Klik dig ind på din egen. Herefter skal du ind under fanebladet ‘Praktisk info’ og derefter fanebladet ‘Reglementer’.