Spørg først
Fx at installere et nyt køkken, fjerne eller opsætte en skillevæg, få dig en overdækket terrasse, lægge nye fliser på terrassen eller montere en markise, eller? – Find selv på flere.
Du har som lejer forskellige muligheder for at foretage ændringer både inde i og udenfor din bolig. Dine muligheder og rettigheder er defineret af råderetten og de gældende reglementer i netop din afdeling.
1) Derfor er det første du skal gøre at orientere dig i de gældende regler.
2) Dernæst skal du ansøge om lov til at foretage ændringen, inden du går i gang med at købe ind til og at foretage den eller de ønskede forandringer.


Ansøgning og tilladelse
Det er DOMI Bolig, som ejer og har ansvar for bygningen, du bor i. Derfor er det her du skal ansøge og have tilladelse til at foretage den eller de ønskede forandringer.
Skriv en en mail og vedhæft relevant materiale – skitse/illustration/fotos – til udlejning@domibolig.dk. Eller aflever din ansøgning på kontoret på Tornøegade 12, 8300 Odder.
Det kan bemærkes, at du også skal ansøge og have tilladelse, når det gælder de mindre ting som fx installation af en opvaskemaskine, etablering af en tørresnor eller opsætning af et lille hegn.

Råderetten

Flere ændringer
Er der ændringer, som du synes du og de andre beboere i din afdeling skal have lov til at foretage i og udenfor jeres boliger, men som ikke optræder i råderetskataloget? Så kan du stille forslag om, at det skal tillades, og altså med i afdelingens katalog, til afdelingsmødet.
Du kan læse meget mere om det at stille forslag menupunktet Beboerinfo > Mens du bor hos DOMI Bolig > Afdelingsmødet – det gode forslag til afdelingsmødet.