Afdeling 38: Engkærgårds Allé, Malling

Afdeling 38 – Engkærgårds Allé 102-238, 8340 Malling

Afdelingens 21 rækkehuse, 68 lejligheder og 23 ungdomsboliger er opført i 1988 og beliggende Engkærgårds Allé 102-238, 8340 Malling.
 
Afdelingen er beliggende centralt i Malling by, tæt på indkøbsmuligheder, spisesteder og letbanen.
 
Ejendommene er løbende vedligeholdt, vinduer og døre blev udskiftet i 2018, udebelysningen blev opdateret i 2020. Afdelingen fik i 2021 opsat en ladestander til elbiler og i 2022 renoveret asfalten på stamvejen.

Afdeling 38,
Engkærgårds Allé 102-238

Servicekontoret

Mandag – fredag: 7.30-9.30
– tal direkte med en vicevært
 
Mandag – torsdag: 9.30-13.00
– bestil tid til besøg af en vicevært
Ved pludselig uopsættelig skade kan du ringe til 7027 0708

Afdelingsbestyrelsen

Der afholdes årligt et afdelingsmøde, hvor der blandt beboerne bliver valgt en afdelingsbestyrelse.
Medlemmerne er valgt for en 2-årig periode, og af disse bliver 3 valgt til DOMI Boligs repræsentantskab.
Afdelingsbestyrelsens medlemmer står gerne til rådighed med informationer om afdelingen.

Formand
Claus Holm
claus.bornholm@gmail.com
30612935

Bestyrelsesmedlem
Lone
Engkærgårds Allé 130 A
24618986
lonebrian@profibermail.dk

Bestyrelsesmedlem
Anette Søgaard Jensen
Engkærgårds Allé 204 A
50887330
anettejensen.privat@gmail.com

Bestyrelsesmedlem
Annette Nielsen
26110678

Bestyrelsesmedlem
Bo Jespersen
Engkærgårds Allé 222

1.Suppleant
Katrine Krag Højland

2. Suppleant
Michael Riisom
Engkærgårds Allé 102
miriisom62@gmail.com
27570193

Praktisk information

Reglementer

Se husorden, vedligeholdelsesreglement og råderetskatalog her.

Husdyr

Det er tilladt at holde husdyr.
Se husdyrreglement her.

Budgetter, regnskaber og
drift- & vedligeholdelsesplaner

Se afdelingens regnskaber og budgetter her.

Vaskefaciliteter

Afdelingen har ikke fællesvaskeri – hvert lejemål er forberedt til vaskemaskine.

Altan/have

Alle lejemål har have eller altan.

El, vand og varme

El afregnes med forsyningsselskabet.
Vand afregnes aconto via huslejen.
Varme afregnes med forsyningsselskabet.

Fælleshus

Afdelingen har et fælleshus, som du kan leje her.

Hårde hvidevarer

Boligerne har komfur og emhætte.
Ungdomsboligerne har dropinette i stedet for komfur.

Modernisering

Der kan moderniseres køkkener og badeværelser.
Du kan læse om individuel modernisering her.

Opbevaringsrum

Der er et skur til hver bolig.

Parkering

Der er fælles parkering.

TV

AURA Fiber / YouSee.
Du kan komme videre til deres hjemmeside ved at klikke på navnet.

Vedligeholdelsesordning

A-ordning.
Du kan læse om A-ordning her.

Ladestander

Afdelingen har en ladestander til el- og hybridbiler.
Du kan læse brugsvejledningen her.

Husleje og boligtyper

For informationer om de forskellige boligtyper, lejemålsstørrelser og huslejer henviser vi vil Aarhusbolig.dk på nedenstående link:

Se information om boligerne på aarhusbolig.dk

Ungdomsboliger

Vores ungdomsboliger udlejes af Kollegiekontoret i Aarhus.
For informationer om de forskellige boligtyper, lejemålsstørrelser og huslejer henviser vi vil UngdomsboligAarhus.dk på nedenstående link:

Se information om boligerne på ungdomsboligaarhus.dk

Plantegninger

Nedenfor beliggenhedsplanen finder du plantegninger på de individuelle boliger.
Klik på husnummeret for at se plantegningen.

Plantegninger

Beboere imellem

Denne side er dedikeret til afdelingens beboere og fællesskabet i afdelingen.

Her kan du finde oplysninger om afdelingsbestyrelsen, fællesaktiviteter og eventuelle nyhedsbreve og Facebook-gruppe.

Afdelingsbestyrelsen holder bestyrelsesmøde, hver den anden tirsdag i måneden, i fælleshuset på Engkærgårds Allé.
Her kan bestyrelsen træffes fra kl. 19.00 til kl. 19.30.
Lejerne er altid velkommen og der er naturligvis mulighed for, at komme med ris eller ros, problemer eller bare gode råd.
Skriftlige meddelelser til bestyrelsen kan afleveres i formandens postkasse.
Anonyme breve opfattes ikke som seriøse henvendelser og bliver ikke behandlet.

Afdelingsbestyrelsen har udformet en lille folder til at ønske nye beboere velkommen, og give en lille oversigt over diverse kontaktoplysninger.
Velkommen til afdelingen

Afdelingens aktivitetsudvalg arrangerer med jævne mellem aktiviteter og arrangementer for beboerne i afdelingen.

Opslag for kommende aktiviteter opdateres på denne side.

I efteråret 2017 blev Aktivitetsudvalget stiftet og består lige nu af fire beboere i afdelingen.
Formålet er at sætte gang i aktiviteter/arrangementer på Engkærgårds Alle, som fremmer fællesskabet og giver os nogle hyggelige timer sammen.
– Og det må vi siges at have haft.
Aktivitetsudvalget afholdte blandt andet loppemarked i november 2017 i afdelingens fælleshus samt julehygge i december måned – begge arrangementer, hvor der var stor opbakning og som bliver faste traditioner i årene fremad.
I foråret 2018 gennemførte Aktivitetsudvalget en beboerundersøgelse, hvor alle afdelingens beboere havde mulighed for at komme med deres ønsker til aktiviteter og herud af udsprang Grillhygge-aftenen, der blev afholdt i juni måned.
I øjeblikket arbejder vi på arrangementer til september og oktober måned.
Input/forslag modtages gerne :)
Aktivitetsudvalget har oprettet en Facebookgruppe, hvor beboerne kan lære hinanden at kende, følge med i, hvad der sker i afdelingen, søge hjælp til ex at hænge et billede op osv – ja kun fantasien sætter grænser. Som eksempel kan nævnes, at der via FB-gruppen er lavet en vinduespudseraftale med fordelagtige priser, som flere beboere har tilsluttet sig.

Afdelingens Facebook-gruppe

Bemærk, at DOMI Bolig ikke er en del af afdelingens Facebook-gruppe og ansvaret for gruppen påhviler alene afdelingens beboere.

Afdelingsbestyrelsen

Der afholdes årligt et afdelingsmøde, hvor der blandt beboerne bliver valgt en afdelingsbestyrelse.
Medlemmerne er valgt for en 2-årig periode, og af disse bliver 3 valgt til DOMI Boligs repræsentantskab.
Afdelingsbestyrelsens medlemmer står gerne til rådighed med informationer om afdelingen.

Formand
Claus Holm
claus.bornholm@gmail.com
30612935

Bestyrelsesmedlem
Lone
Engkærgårds Allé 130 A
24618986
lonebrian@profibermail.dk

Bestyrelsesmedlem
Anette Søgaard Jensen
Engkærgårds Allé 204 A
50887330
anettejensen.privat@gmail.com

Bestyrelsesmedlem
Annette Nielsen
26110678

Bestyrelsesmedlem
Bo Jespersen
Engkærgårds Allé 222

1.Suppleant
Katrine Krag Højland

2. Suppleant
Michael Riisom
Engkærgårds Allé 102
miriisom62@gmail.com
27570193

Tagudskiftning 2025-2026

Nyt tag

Alle tag i afdelingen skal skiftes i løbet af 2025-2026.

Projektet er startet op. Først har rådgiverydelsen været i udbud og efter den indledende projektering, hvor rådgiver i samarbejde med DOMI Bolig undersøger og vurderer opgaven nærmere, er det selve udførelsen, der skal i udbud.

Tagene forventes udskiftet i perioden april 2025 til og med juni 2026.

Mere information følger i takt med, at projektet tager form. Der vil blive afholdt informationsmøde, og alle beboere vil naturligvis blive rettidigt varslet, inden håndværkerne konkret skal i gang i de enkelte boliger.      

Overordnet foreløbig tidsplan

Arbejdet udføres uge 15 – 52 (2025) og 1 – 28 (2026)

Powerpoint med de overordnede oplysninger gennemgået på infomødet den 10.04.2025.

Kontakt projektleder
DOMI Bolig

Peter C. Møller
4013 9864

pcm@domibolig.dk

Akutnummer

Opstår der et uopsætteligt problem udenfor arbejdstid, skal du kontakte Egil Rasmussen:  

3282 1788

Kontakt Sjakbajs (når arbejdet er i gang)
Entreprenør Egil Rasmussen 

Kasper Madsen
2429 4250

Kontakt byggeleder
entreprenør Egil Rasmussen Aarhus

Johnny P. Sloth  
3018 6058

jps@er-aarhus.dk

Kontakt rådgiver
Arkitekter Johansen & Rasmussen

Mark Frausing Thomsen
2788 6292

mft@ark-jr.dk

Udsendt materiale

Ny vejledende tidsplan
Udsendt 30.09.2025

Parkering langs stamvej ved fælleshus afspærret
Udsendt 30.09.2025

Etablering af skurplads
Udsendt 07.05.2025

 Referat fra informationsmødet 10.04.2025
Udsendt 23.04.2025

 Varsling etape 1 nr. 102 – 128
Udsendt 22.04.2025

 Overordnet infoskrivelse
Udsendt 08.04.2025

 Invitation til informationsmøde
Udsendt 03.04.2025

Hovedvarsling
Udsendt 20.01.2025