Organisationen og vores historie
For at give et overblik over hvordan DOMI Bolig helt overordnet er opbygget, kan du her se vores organisationsopbygning. Du kan også se hvilket ansvar og roller, der ligger i de forskellige dele af organisationen.
Organisationsbestyrelsen er DOMI Boligs overordnede ledelse. Den har ansvaret for de beslutninger, der træffes i bestyrelsen og for, at direktøren får omsat beslutningerne til handling.
Bestyrelsen er valgt som beslutningstager, ikke administrator, og udøver som det et professionelt skarpt opdelt samarbejde med administrationen.
Alle beslutninger træffes på bestyrelsesmøder i samarbejde med direktøren. Dagsordener og mødereferater ligger tilgængelige her på hjemmesiden under ‘Organisationsbestyrelsesmødereferater’.
Direktøren rådgiver og udarbejder oplæg til bestyrelsen på baggrund af sin og sine medarbejderes ekspertise. Det er bestyrelsen, der beslutter hvad der skal ske.
Organisationsbestyrelsens medlemmer og suppleanter vælges på det årlige ordinære repræsentantskabsmøde. Du kan læse mere om repræsentantskabet her på hjemmesiden under ‘Repræsentantskabet’.
Vil du vide mere om organisationsbestyrelsens opgaver og ansvar, anbefaler vi pjecen af samme navn udgivet af BL – Danmarks Almene Boliger.
Bestyrelsessuppleant
Brian Holst Jensen
Bestyrelsessuppleant
Laura Fenge
Herunder finder du de seneste fem års referater fra organisationsbestyrelsens møder.
Ældre referater kan fremsendes via mail – kontakt kontoret.
Dagsorden for kommende bestyrelsesmøde er tilgængeligt herunder én uge før mødet afholdes og fjernes, når referatet uploades.
20.11.2023 – Referat bestyrelsesmøde
23.10.2023 – Referat bestyrelsesmøde
25.09.2023 – Referat bestyrelsesmøde
14.08.2023 – Referat bestyrelsesmøde
08.06.2023 – Referat bestyrelsesmøde
15.05.2023 – Referat bestyrelsesmøde
17.04.2023 – Referat bestyrelsesmøde
01.12.2022 – Referat bestyrelsesmøde
07.11.2022 – Referat bestyrelsesmøde
03.10.2022 – Referat bestyrelsesmøde
15.08.2022 – Referat bestyrelsesmøde
02.06.2022 – Referat bestyrelsesmøde
02.05.2022 – Referat bestyrelsesmøde
04.04.2022 – Referat bestyrelsesmøde
29.11.2021 – Referat bestyrelsesmøde
25.10.2021 – Referat bestyrelsesmøde
27.09.2021 – Referat bestyrelsesmøde
09.08.2021 – Referat bestyrelsesmøde
21.06.2021 – Referat bestyrelsesmøde
03.05.2021 – Referat bestyrelsesmøde
22.03.2021 – Referat bestyrelsesmøde
23.11.2020 – Referat bestyrelsesmøde
29.10.2020 – Referat bestyrelsesmøde
19.10.2020 – Referat bestyrelsesmøde
06.10.2020 – Referat bestyrelsesmøde
12.08.2020 – Referat bestyrelsesmøde
10.06.2020 – Referat bestyrelsesmøde
13.05.2020 – Referat bestyrelsesmøde
15.04.2020 – Referat bestyrelsesmøde
15.04.2020 – Bilag til bestyrelsesmøde
02.04.2020 – Referat bestyrelsesmøde
11.12.2019 – Referat bestyrelsesmøde
13.11.2019 – Referat bestyrelsesmøde
30.10.2019 – Referat bestyrelsesmøde
07.08.2019 – Referat bestyrelsesmøde
17.06.2019 – Referat bestyrelsesmøde
23.05.2019 – Referat bestyrelsesmøde
06.05.2019 – Referat bestyrelsesmøde
08.04.2019 – Referat bestyrelsesmøde
18.03.2019 – Referat bestyrelsesmøde
Repræsentantskabet er DOMI Boligs øverste myndighed.
Det udgøres af organisationsbestyrelsen og repræsentanter fra hver af DOMI Boligs afdelinger. Afdelingerne har en, to eller tre repræsentanter alt efter om der bor under 30, under 100 eller over 100 beboere i den aktuelle afdeling. Repræsentanterne skal være lejere i den afdeling, de repræsenterer og kan enten vælges af og blandt medlemmerne af afdelingens bestyrelse eller af og blandt deltagerne på afdelingens afdelingsmøde.
Formanden for organisationsbestyrelsen er også formand for repræsentantskabet.
Repræsentantskabet mødes to gange årligt. Sidst på året afholdes et årligt orienteringsmøde. Vigtigere endnu er det ordinære repræsentantskabsmøde, der skal være afholdt indenfor årets første seks måneder og fungerer som en ”generalforsamling”.
Her er det repræsentantskabets ansvar at:
- Vælge formand, bestyrelsesmedlemmer og suppleanter til organisationsbestyrelsen
- godkende DOMI Boligs vedtægter, årsregnskab og beretning samt vælge revisor.
- tage stilling til
- om organisationen skal administreres af en forretningsfører eller en almen administrationsorganisation som DOMI Bolig
- administrations- og byggepolitik
- ændring af vedtægter
- eventuel pantsætning eller opløsning af boligorganisationen
- have det sidste ord mht.
- beslutninger om køb og salg af ejendomme
- hvis en afdeling ønsker at skifte til en anden boligorganisation
- opdeling, nedlægning eller sammenlægning af afdelinger
- væsentlige forandringer i afdelingernes ejendomme
- nye byggerier og køb af grunde
- eventuel pantsætning
- fælles afdelingsmøde eller fælles afdelingsbestyrelse for flere afdelinger
Det kan være værd at bemærke, at repræsentantskabet kan overdrage sin beslutningskompetence om bestemte opgaver til organisationsbestyrelsen.
Repræsentantskabsmøde:
Informationsmøde:
Repræsentantskabsmøde:
Repræsentantskabsmøde:
Informationsmøde:
Repræsentantskabsmøde:
DOMI Bolig er et resultat af en længere og grundig fusions proces, hvor repræsentantskaberne i AAB Odder og Beder-Malling Boligforening torsdag 22. maj 2014 kunne give hinanden hånd og sammen danne en ny almen boligorganisation.
Under fusionsprocessen blev boligerne administreret gennem et fælles administrationsselskab, ejet af de to boligforeninger.
Det betyder, at siden den 1. januar 2015 er de 2.136 lejeboliger fordelt på 38 afdelinger i området fra det sydlige Aarhus og til Odder og omegn en del af den samme boligorganisation og har et fælles repræsentantskab.
Ambitionen med vores værdigrundlag er at skabe ’fælles fodslaw’ og en fælles retning for boligorganisationen. Vision, mission og værdier skal sammenfatte den retning og de fælles mål, organisationen stræber efter.
Det samlede værdigrundlag rummer foruden vision, mission og værdier også en række fortolkninger, som relaterer sig til hverdagen i boligorganisationen – set med såvel beboernes som medarbejdernes øjne.
Vision…
At være en nytænkende boligorganisation, som i kraft af et levende beboerdemokrati, udfordrer og udvikler vores måde at bo på.
Mission…
Med beboerdemokratiet som fundament udvikler og administrerer vi almene boliger af høj kvalitet og nytænker samtidig vores beboerservice og – ydelser.
Værdier…
Vores værdier afspejler den omgangstone og de relationer – beboere og medarbejdere imellem – der er grundlæggende for vores boligorganisation:
Social ansvarlighed
– vi har plads til forskellighed med respekt for fællesskabet.
Kreativitet og nyskabelse
– vi er nysgerrige og åbne for nye tanker og idéer.
Omhu og økonomisk bevidsthed
– vi er omhyggelige og effektive og passer på vores fælles værdier.
Synlighed og åbenhed
– vi deler vores viden og gør os umage for at involvere hinanden.