Organisationen og vores historie

For at give et overblik over hvordan DOMI Bolig helt overordnet er opbygget, kan du her se vores organisationsopbygning. Du kan også se hvilket ansvar og roller, der ligger i de forskellige dele af organisationen.

Organisationsbestyrelsen er DOMI Boligs overordnede ledelse. Den har ansvaret for de beslutninger, der træffes i bestyrelsen og for, at direktøren får omsat beslutningerne til handling.

Bestyrelsen er valgt som beslutningstager, ikke administrator, og udøver som det et professionelt skarpt opdelt samarbejde med administrationen.

Alle beslutninger træffes på bestyrelsesmøder i samarbejde med direktøren. Dagsordener og mødereferater ligger tilgængelige her på hjemmesiden under ‘Organisationsbestyrelsesmødereferater’.   

Direktøren rådgiver og udarbejder oplæg til bestyrelsen på baggrund af sin og sine medarbejderes ekspertise. Det er bestyrelsen, der beslutter hvad der skal ske.

Organisationsbestyrelsens medlemmer og suppleanter vælges på det årlige ordinære repræsentantskabsmøde. Du kan læse mere om repræsentantskabet  her på hjemmesiden under ‘Repræsentantskabet’.   

Vil du vide mere om organisationsbestyrelsens opgaver og ansvar, anbefaler vi pjecen af samme navn udgivet af BL – Danmarks Almene Boliger.

Formand
Herdis Larsen

hla@domibolig.dk

Næstformand
Torben Lokjær

tl@domibolig.dk

Bestyrelsesmedlem
Jytte Bie

jb@domibolig.dk

Bestyrelsesmedlem
John Hedegård

jh@domibolig.dk

Bestyrelsesmedlem
Karen Hansen

kh@domibolig.dk

Bestyrelsesmedlem
Rikke Kristine Skovsgaard

rs@domibolig.dk

Bestyrelsesmedlem
Morten Bøie Andersen
mba@domibolig.dk

Bestyrelsessuppleant
Brian Holst Jensen

Bestyrelsessuppleant
Julie Hasselager

Herunder finder du de seneste fem års referater fra organisationsbestyrelsens møder.
Ældre referater kan fremsendes via mail kontakt kontoret

Dagsorden for kommende bestyrelsesmøde er tilgængeligt herunder én uge før mødet afholdes og fjernes, når referatet uploades.

Dagsorden 30.05.2024 

 22.04.2024

11.03.2024

22.01.2024

 

20.11.2023 – Referat bestyrelsesmøde

23.10.2023 – Referat bestyrelsesmøde

25.09.2023 – Referat bestyrelsesmøde

14.08.2023 – Referat bestyrelsesmøde

08.06.2023 – Referat bestyrelsesmøde

15.05.2023 – Referat bestyrelsesmøde

17.04.2023 – Referat bestyrelsesmøde

06.03.2023 – Referat bestyrelsesmøde

16.01.2023 – Referat bestyrelsesmøde

01.12.2022 – Referat bestyrelsesmøde

07.11.2022 – Referat bestyrelsesmøde

03.10.2022 – Referat bestyrelsesmøde

15.08.2022 – Referat bestyrelsesmøde

02.06.2022 – Referat bestyrelsesmøde

02.05.2022 – Referat bestyrelsesmøde

04.04.2022 – Referat bestyrelsesmøde

28.02.2022 – Referat bestyrelsesmøde

17.01.2022 – Referat bestyrelsesmøde

29.11.2021 – Referat bestyrelsesmøde

25.10.2021 – Referat bestyrelsesmøde

27.09.2021 – Referat bestyrelsesmøde

09.08.2021 – Referat bestyrelsesmøde

21.06.2021 – Referat bestyrelsesmøde

03.05.2021 – Referat bestyrelsesmøde

22.03.2021 – Referat bestyrelsesmøde

08.02.2021 – Referat bestyrelsesmøde

18.01.2021 – Referat bestyrelsesmøde

23.11.2020 – Referat bestyrelsesmøde

29.10.2020 – Referat bestyrelsesmøde

19.10.2020 – Referat bestyrelsesmøde

06.10.2020 – Referat bestyrelsesmøde

12.08.2020 – Referat bestyrelsesmøde

10.06.2020 – Referat bestyrelsesmøde

13.05.2020 – Referat bestyrelsesmøde

15.04.2020 – Referat bestyrelsesmøde

15.04.2020 – Bilag til bestyrelsesmøde

02.04.2020 – Referat bestyrelsesmøde

05.02.2020 – Referat bestyrelsesmøde

08.01.2020 – Referat bestyrelsesmøde

11.12.2019 – Referat bestyrelsesmøde

13.11.2019 – Referat bestyrelsesmøde

30.10.2019 – Referat bestyrelsesmøde

07.08.2019 – Referat bestyrelsesmøde

17.06.2019 – Referat bestyrelsesmøde

23.05.2019 – Referat bestyrelsesmøde

06.05.2019 – Referat bestyrelsesmøde

08.04.2019 – Referat bestyrelsesmøde

18.03.2019 – Referat bestyrelsesmøde

04.02.2019 – Referat bestyrelsesmøde

07.01.2019 – Referat bestyrelsesmøde

Repræsentantskabet er DOMI Boligs øverste myndighed.

Det udgøres af organisationsbestyrelsen og repræsentanter fra hver af DOMI Boligs afdelinger. Afdelingerne har en, to eller tre repræsentanter alt efter om der bor under 30, under 100 eller over 100 beboere i den aktuelle afdeling. Repræsentanterne skal være lejere i den afdeling, de repræsenterer og kan enten vælges af og blandt medlemmerne af afdelingens bestyrelse eller af og blandt deltagerne på afdelingens afdelingsmøde.

Formanden for organisationsbestyrelsen er også formand for repræsentantskabet.

Repræsentantskabet mødes to gange årligt. Sidst på året afholdes et årligt orienteringsmøde. Vigtigere endnu er det ordinære repræsentantskabsmøde, der skal være afholdt indenfor årets første seks måneder og fungerer som en ”generalforsamling”.

Her er det repræsentantskabets ansvar at: 

  • Vælge formand, bestyrelsesmedlemmer og suppleanter til organisationsbestyrelsen
  • godkende DOMI Boligs vedtægter, årsregnskab og beretning samt vælge revisor.
  • tage stilling til 
    • om organisationen skal administreres af en forretningsfører eller en almen administrationsorganisation som DOMI Bolig
    • administrations- og byggepolitik
    • ændring af vedtægter
    • eventuel pantsætning eller opløsning af boligorganisationen
  • have det sidste ord mht.
    • beslutninger om køb og salg af ejendomme
    • hvis en afdeling ønsker at skifte til en anden boligorganisation
    • opdeling, nedlægning eller sammenlægning af afdelinger
    • væsentlige forandringer i afdelingernes ejendomme
    • nye byggerier og køb af grunde
    • eventuel pantsætning
    • fælles afdelingsmøde eller fælles afdelingsbestyrelse for flere afdelinger

Det kan være værd at bemærke, at repræsentantskabet kan overdrage sin beslutningskompetence om bestemte opgaver til organisationsbestyrelsen.

DOMI Bolig er et resultat af en længere og grundig fusions proces, hvor repræsentantskaberne i AAB Odder og Beder-Malling Boligforening torsdag 22. maj 2014 kunne give hinanden hånd og sammen danne en ny almen boligorganisation.

Under fusionsprocessen blev boligerne administreret gennem et fælles administrationsselskab, ejet af de to boligforeninger.

Det betyder, at siden den 1. januar 2015 er de 2.136 lejeboliger fordelt på 38 afdelinger i området fra det sydlige Aarhus og til Odder og omegn en del af den samme boligorganisation og har et fælles repræsentantskab. 

Ambitionen med vores værdigrundlag er at skabe ’fælles fodslaw’ og en fælles retning for boligorganisationen. Vision, mission og værdier skal sammenfatte den retning og de fælles mål, organisationen stræber efter.

Det samlede værdigrundlag rummer foruden vision, mission og værdier også en række fortolkninger, som relaterer sig til hverdagen i boligorganisationen – set med såvel beboernes som medarbejdernes øjne.

Vision…

At være en nytænkende boligorganisation, som i kraft af et levende beboerdemokrati, udfordrer og udvikler vores måde at bo på.

Mission…

Med beboerdemokratiet som fundament udvikler og administrerer vi almene boliger af høj kvalitet og nytænker samtidig vores beboerservice og – ydelser.

Værdier…

Vores værdier afspejler den omgangstone og de relationer – beboere og medarbejdere imellem – der er grundlæggende for vores boligorganisation:

Social ansvarlighed
– vi har plads til forskellighed med respekt for fællesskabet.

Kreativitet og nyskabelse
– vi er nysgerrige og åbne for nye tanker og idéer.

Omhu og økonomisk bevidsthed
– vi er omhyggelige og effektive og passer på vores fælles værdier.

Synlighed og åbenhed
– vi deler vores viden og gør os umage for at involvere hinanden.